2011. október 29., szombat

Héber mítoszok


A Héber mítoszok a Genezis (az az Mózes első könyve) mitológiai történeteit dolgozza fel. A Biblia olvasása és némi irodalmi ismeret nélkül nem érdemes belekezdeni. Én a napokban értem a végére Mózes első könyvének, nagy hévvel vetettem bele magam a mitológiai háttéranyagba - ami valóban nem több háttéranyagnál: a Graves-Patai szerzőpáros láthatóan összeszedte a fellelhető irodalom javát és tematizálva egy könyvbe rendezte - épp csak a szövegösszetartó erőt hagyta ki, mint fontos összetevőt. A fejezetek is ennek megfelelően épülnek fel: adott fejezet első része az abc betűivel van pontokba szedve, a második része számokkal - és ez így halad fejezetről fejezetre. Nem éppen olvasmányos és jól értelmezhető munka.
Amiket elolvastam mégis: teremtéstörténetek, az ember és feleségeinek teremtése(i), Dína elrablása, és mindegyik fejezetbe bele-beleolvasgattam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése