2011. december 10., szombat

Fedezd fel az iszlámot!

"Aki hozzám egy arasznyit közeledik, ahhoz én egy könyöknyit közeledem. Aki egy könyöknyit közeledik hozzám, ahhoz egy ölnyit közeledem. Ha valaki sétálva felém indul, ahhoz én futva indulok."

Bevezetés az iszlámba. Tizennégy fejezeten keresztül mutatja be a kiadvány az iszlámmal kapcsolatos legfontosabb fogalmakat, tisztáz közkeletű félreértéseket és tárja fel a muszlim emberek és Isten kapcsolatát, hitük és vallásuk értékeit. Olyan, mindannyiunk által már rengetegszer feltett kérdésekre is választ ad, mint hogy mi az élet célja? mit jelent a szabad akarat és hogyan egyeztethető ez össze az eleve elrendeléssel? van-e élet a halál után?
Én bizony szerettem olvasni! Világos módon ír arról a vallásról, melyről itt Magyarországon leginkább negatív előítéletekben gondolkodunk és alkotunk véleményt; melyről nem rendelkezünk saját tapasztalattal, és melyről meglátásainkat kizárólagosan a média formálja.

Szeretek a keletről olvasni, de attól tartózkodtam eddig, hogy magával az iszlámmal kapcsolatba kerüljek. Egyetlen egy könyvet olvastam korábban az iszlámról, Bernard Lewis egyik írását. Pár héttel ezelőtt azonban abban a szerencsében részesültem, hogy pár órát eltölthettem egy muszlim közösség néhány tagjával. Nagyon pozitív élményben volt részem! Akkor kaptam ezt a könyvecskét is. Az olvasottakban leginkább az fogott meg, hogy úgy tűnik, a vallásuk egyik kiemelt része az, hogy a hitüknek cselekedeteikben, JÓ cselekedeteikben is meg kell nyilvánulni - mindig. 

"Allah bizony az igazságra, a jóságra és a rokonnak való adakozásra szólít fel, és megtiltja a bűnt, az erkölcstelenséget és a jogtalan erőszakot. Óva int benneteket, hogy emlékezzetek."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése