2011. november 12., szombat

Kaland a vörös hajú lánnyal

Spanyolország, Északi Pályaudvar - itt találkozik a regény főhőse és a fiatal, szépséges vörös hajú nő, Mat (hosszú nevén Mathilda). Főhősünk rátapad a lányra, mint pióca az ember bőrére - bár már a legelején rajtaveszt, amikor kacifántos módon végül túlad elsőosztályú vonatjegyén. És ez még csak a kezdet. Lesz még jó néhány álmatlan éjszaka, korgó gyomorral eltöltött nappal; egy őrült szálloda tulajdonos, egy falábú rivális, két szolgáló, egy ügyvédsegéd, egy kecske, hatalmas étkezési költségek, flörtök és viták, (ál)szellemek és halott cigány lány, majd néhány nyomozó; egy jól megérdemelt elfenekelés és egy bizarr befejezés.
Hogyan jutottam e remekműhöz? Épp bőrgyógyászhoz mentem egyik reggel a szakorvosi rendelőbe, ahol az előcsarnokban könyvárus működik - itt már korábban hozzájutottam jó féle regényhez, Vaszary-tól meg úgyis szerettem volna legalább egyet olvasni, és bár a Szajna parti kalandra áhítoztam, de annak hiányában megvettem igen kedvező áron a Kaland a vörös hajú lánnyal c könyvét. Várakozás közben nem kezdtem neki, hanem csak tegnap. És bár már a 63. oldalnál az ablakon hajítottam volna ki, úgy döntöttem, elolvasom a végéig (az utolsó húsz oldalt aztán inkább átlapoztam, beleolvasva egy-egy sorba).
Mit vártam tőle? Könnyed szórakozást. Ehelyett kaptam egy igazán elborzasztó történetet. Ahogy a moly.hu-n már írtam: a pasi egy igazi balek (vagy inkább barom); a nő pedig egy igazi H.P.* Attól tartok semmilyen könyvcsere keretében nem fogok tudni megszabadulni tőle. Úgyhogy megy a szekrény legfelső polcára a többi melléfogásom közé. Legalább valami jóféle erotikus leírás lett volna benne (arra még az Alexandra saját kiadású ponyváiban is telik) - de az író még ettől az élvezettől is megfosztott.

* hülye picsa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése